Sagt om os – Kandidat – Eva Maria Petersen

”Det kan anbefales at bruge rekrutteringsfirmaet KEY Consult & Selection som samarbejdspartner for at finde en ny medarbejder.

Jeg blev overrasket over at blive ringet op en lørdag eftermiddag. Dette ser jeg som en positiv ting, da man ikke altid skal holde sig til den gamle regel om, at det altid skal være på en hverdag.

Firmaet arbejder professionelt og anbefaler ikke den første den bedste medarbejder til jobbet. Hvis de mener, at en ansøger har de rigtige kompetencer efter første samtale, indkalder de til en ny samtale for virkelig at afklare, om det er den rigtige medarbejder, de vil anbefale til jobbet. Dette synes jeg også er en vigtig ting at gøre overfor det firma man repræsenterer.

Jeg blev også bedt om at udfylde en personlighedstest, som skal afklare, om man virkelig er den person, som man har udgivet sig for under jobsamtalen, hvilket jeg synes er godt, da man under en samtale måske kan komme til at sætte lidt ”kulør” på sig selv.

De spørger ind til ens kompetencer på en saglig og faglig måde.

Mange direktører/personalechefer har ikke indsigt i, hvilke arbejdsopgaver den nye medarbejder skal have. Det bliver afdækket professionelt og på en god og afslappet måde, uden at man føler sig trængt op i et hjørne.

Min generelle konklusion på forløbet:

  1. Positivt overrasket over indkaldelse til jobsamtale på et andet tidspunkt end ”normalt”.
  2. God, hyggelig og afslappet første samtale, selvom man godt kan være nervøs som kandidat.
  3. Meget god ide at jeg fik lov til at møde andre medarbejdere til sidste samtale.
  4. Tusind tak for jobbet.”

Eva Maria Petersen, kundemodtager.